LocoRoco

   LocoRoco
LocoRoco
سازنده SCEJ
ناشر SCEA
سبک بازی 2D Platformer
تاریخ انتشار Sep 5, 2006
پلتفورم PSP
نویسنده chalengeeverything
8.7
عالی
 
Gameplay  
  8
Graphics  
  8
Sound  
  9
Value  
  9
Tilt  
  10
   
سطح بازی: راحت
درجه سنی: +10
زمان یادگیری: حدود نیم ساعت
Images
بیشتر »
نقاط قوت: محیط زیبا ، موسیقی جذاب ، فیزیک بسیار خوب

نقاط ضعف: گیم پلی با اولین دفعه بازی در ذهن می ماند تقربا از ابتدا تا انتها اما نه برای یک تجربه طولانی

9.8
(5 رای)
 

بازی لوکو روکو از جمله بازی هایی است که سونی تبلیغات زیادی را بر روی ان انجام داد و محصولات تبلیغاتی زیادی نیز در این رابطه از جمله عروسک ,جا کلیدی و ... را تهیه کرد اما هیچ کدام از این عوامل باعث نشد تا ژاپنیها به این بازی روی خوش نشان بدهند با این حال در اروپا و آمریکای شمالی طرفداران زیادی پیدا کرد.داستان بازی در مورد موجودات خنگ و کودنی به نام لوکو روکو است که کاری جز آواز خوندن و به هم پیوستن بلد نیستند.ما در این بازی نقش سیاره ای را بازی میکنیم که لوکو روکوها در اون زندگی میکنند.در حالی که لوکو روکوها یک زندگی آرام و شاد رو دارند به یکباره موجودات سیاه رنگی به سیاره حمله می کنند تا لوکو روکو ها را از بین ببرند (بخورند).شما باید در نقش سیاره این موجودات دوست داشتنی را از دست این موجودات سیاه رنگ و بد! نجات دهید.این مو جودات سیاه رنگ MOJA نام دارند.MOJA ها که دشمنان لوکوروکوها محسوب می شوند فقط به قصد خوردن لوکوروکوها به آنها حمله میکنند و هیچ قدرت تفکری ندارند.می توان با یک پرش بر روی آنها از بین بردشان.در بعضی موارد MOJA های کوچکی مانند کنه به شما می چسبند که جلوی پرش شما را میگیرند و با انداختن خودتان در آب ,این کنه ها ! شما را ول می کنند.

 

هر سیاره دارای 8 مرحله می باشد که در مرحله آخر رییس موجودات سیاه رنگ یا یه قول معروف همون غول! رو باید کشت تا سیاره از دست موجودات سیاه رنگ رهایی پیدا کند.بعد از آن شما نقش سیاره ای دیگر رو ایفا می کنید تا لوکو رو کوهای دیگری که در آن سیاره هستند را نجات دهید.در سیاره های گوناگون با لوکو رو کوهای متنوعی از نظر شکل و ظاهر مواجه میشوید.لوکو روکو ها دارای رنگ هایی از قبیل آبی,زرد,قرمزو... هستند.بازی دارای 5 سیاره می باشد.اهداف شما علاوه بر فرار از دست موجودات سیاه رنگ پیدا کردن بقیه لوکو روکو ها در مراحل گوناگون است.در هر مرحله 20 لوکو روکو وجود دارد که بعضی از آنها در نقاط خاصی مخفی هستند وباید آنها را پیداکنید.هدف دیگری را که در بازی دنبال می کنید پیدا کردن موجوداتی است با نام MUI MUI.با به پایان رساندن مرحله تعداد لوکو رو کوهایی را که نجات داده اید به همراه زمان و تعداد MUI MUI هایی که نجات داده اید به نمایش در میاید و در آخر به شما امتیازی داده می شود.

در بازی قسمتی با نام LOCO HOUSE وجود دارد که با نجات دادن MUI MUI ها یک ستاره به شما داده می شود تا قسمت هایی از آن باز شود.این ستاره ها در هنگامی که شما (لوکوروکوها) برای خورشید,ماه و... آواز می خوانید به شما داده می شود.در LOCO HOUSE مینی گیمهایی وجود دارد که آدم از بازی کردن آن ها لذت خواهد برد.این مکان (LOCO HOUSE) برای تمرین کردن نیز می باشد.در این مکان شما میتوانید مراحلی را به دلخواه طراحی کنید.بازی فاقد قسمت چند نفره و یا مولتی پلیر می باشد اما شما میتوانید مراحل ساخته شده توسط خوتان و یا قسمت هایی را که در LOCO HOUSE باز کرده اید را با دیگران به اشتراک بگذارید.

کنترل بازی تنها با 3 دکمه! انجام می شود.دکمه ی R را که فشاردهید شما (سیاره)لوکو روکو ها را با تکان دادن خودتان به سمت راست حرکت می دهید و اگر دکمه ی L را فشار دهید لوکوروکو ها به سمت چپ حرکت میکنند.با گرفتن دکمه های L,R لوکوروکوها میپرند.اگر خواستید لوکوروکوها را به هم بچسبانید و یک لوکو روکوی بزرگ داشته باشید کافی است با زدن دکمه ی دایره یک زمین لرزه در سطح سیاره ایجاد کنید تا لوکوروکوها به هم بپیوندند.برای اینکه آنها را از یکدیگر جدا کنید کافی است باز هم دکمه ی دایره را فشار دهید تا رعد و برق لوکوروکو ها را از هم جدا کند.کنترل بازی بسیار ساده و راحت است اما در بعضی مواقع بیش ار حد ساده می شود!شما در حین بازی می توانید با فشار دادن یک دکمه از لوکوروکوی خودتان در شرایط مختلف عکس بگیرید.

 

هوش مصنوعی بازی بسیار پایین است اما این پاین بودن به نوعی باعث جذابیت بازی شده است.دشمنان شما همانطور که گفتم فقط به طرف شما میایند و تا یکجای مشخصی شما را دنبال میکنند و بعد از آن شما را رها می کنند.اگر لوکوروکو را در جایی به امان خدا رها کنید بعد از مدتی شروع به ورجه وورجه کردن می کند. بازی در عین سادگی از گرافیک خوبی بهره می برد و حس زنده بودن محیط را به گیمر می دهد.رنگ های متنوع ,شاد و درخشان و تکان خوردن گیاهان و موجودات حاضر در بازی از جمله عوامل زیبایی گرافیک این بازی در عین ساده بودن آن است.چهره ی همیشه بشاش لوکوروکوها (به غیر از زمانی که به دام MOJAها افتاده اند)گیمر را ترغیب به ادامه ی بازی میکند.

یکی از نقاط قوت بازی صداگذاری آن است.لوکو روکو ها همراه با موزیک متن بازی همراه می شوند و آن را میخوانند و یک جو شاد را بوجود می آورند.هنگامی که می خواهند برای دیگر موجودات آواز بخوانند یکی از شاد ترین آوازهایی که تا به حال شنیده اید را می خوانند.فقط کافی است یک بار به صداگذاری بازی توجه کنید تا جذابیت آن را بفهمید.آواز لوکوروکوها و بیدار کردن موجودات دیگر بازی و...

 

 

در کل من این بازی را به همه ی افرادی که PSP دارند توصیه می کنم و به کسانی که ندارند نیز توصیه می کنم از یکی از دوستانشان قرض گرفته و این بازی را برای یک بار هم که شده بازی کنند.این بازی ارزش چندین بار تمام کردن را نیز دارد چون با هر بار تمام کردن بازی شما راههای مخفی و متقاعب آن لوکوروکوهای بیشتری پیدا می کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد