Medal of Honor Heroes
Medal of Honor Heroes
سازنده EA Games
ناشر EA Games
سبک بازی Historic First-Person Shooter
تاریخ انتشار Oct 20, 2006
پلتفورم PSP
نویسنده T_A_M_B_A_L
7.7
خوب
 
Gameplay  
  7
Graphics  
  9
Sound  
  10
Value  
  6
Tilt  
  8
   
سطح بازی: راحت
درجه سنی: +13
زمان یادگیری: حدود نیم ساعت
Images
بیشتر »
نقاط قوت: افکت‌های صدایی عالی، پشتیانی از 32 گیمر در حالت چند نفره

نقاط ضعف: کوتاه بودن بازی، طراحی ضعیف شخصیت‌های بازی

8.8
(7 رای)
 

فیلم‌ها و بازی‌های کامپیوتری زیادی با هدف بازسازی و زنده نگاه داشتن یاد‌ها و خاطره‌های جنگ‌های بزرگ ساخته می‌شوند. سری بازی‌های Medal of Honor (مدال افتخار) نیز یکی از انها به شمار می‌رود، و بدون شک یکی از برترین و پرطرفدارترین عناوین سبک FPS روی PC و کنسول محسوب می‌شود. بالاخره اولین نسخه از بازی Medal of Honor برای کنسول دستی سونی (PSP) با نام Heroes وارد بازار شد. این نسخه از بازی، توسط ناشر بزرگ خود یعنی EA انحصاری شده و فقط برای PSP ساخته شده است.

این نسخه‌ی MOH نیز مثل همیشه، داستانی پیرامون جنگ جهانی دوم دارد. جنگ‌هایی که در کشورهایی مختلف مثل ایتالیا و هلند و بلژیک و... انجام می‌شود. در این بازی نقش یک افسر را ایفا می‌کنید که ماموریت دارد تا عمق خطوط دشمن پیشروی کند، و اطلاعات با ارزشی بدست آورد. در طول ماموریت‌ها، تعدادی از هم‌رزم‌هاتان به شما یاری می‌رسانند. آن‌ها از شما دستور نمی‌گیرند و اگر هم کشته شوند، مشکلی برای ادامه‌ی ماموریت نخواهید داشت.

این بازی از قسمت‌هایی مختلف تشکیل شده است. قسمت Campaign که می‌توان آن را قسمت اصلی بازی بشمار آورد و از داستان برخوردار است. به این صورت که در نقاط مختلف کشورها ماموریت‌هایی به شما داده می‌شود تا آن‌ها را انجام دهید. این ماموریت‌ها به دو دسته تقسیم می‌شوند: ماموریت‌های اصلی که حتما باید آن‌ها را انجام دهید تا به شما ماموریتی تازه داده شود. یعنی ماموریت‌هایی از قبیل بمب گذاری، افراشتن پرچم، کشتن دشمن‌ها و غیره. دسته‌ی دیگر ماموریت‌هایی هستند که انجامشان اختیاریست. و در صورت انجام آن‌ها، در انتهای مرحله‌ها امتیازهایی مثل استفاده از لباس تازه‌ی سربازها به شما تعلق گیرد. از دیگر قسمت‌های جالب بازی، Skirmish است. که در آن می‌توانید لباس‌ها، اسلحه‌ها و دیگر تجهیزاتی را که برای استفاده‌ی افسرتان در نظر گرفته‌اید، انتخاب کنید و برای کسب امتیاز و مدال وارد صحنه‌ی نبرد با دشمن‌ها بشوید. ایستادگی کنید و تمامی دشمن‌ها را بکشید و از جان خود تا پایان زمان تعیین شده دفاع کنید. قسمت Multiplayer بازی یکی از نقاط مثبت آن بشمار می‌رود. که در آن می‌توان با حداکثر 32 نفر، به بازی چندنفره پرداخت. در این بازی قسمت‌هایی دیگر نیز مثل EA Service Record ،Extras و ... نیز وجود دارد که آشنایی با آن‌ها را به عهده‌ی خوتان می‌گذاریم.

گیم‌پلی بازی در میان بازی‌های دیگر اکشن اول‌شخص PSP نسبتا خوب است. البته به دلیل آن‌که PSP آنالوگ سمت راست ندارد، نشانه‌گیری در حین بازی برای برای برخی از بازی‌کن‌ها کمی مشکل است. در بقیه‌ی موارد اما کنترل خوب است. از انالوگ سمت چپ برای حرکت، از جهت راست برای تغییر اسلحه، از جهت چپ برای پر کردن خشاب، از جهت پایین برای نشستن و از جهت بالا هم برای برداشتن وسایلی مثل اسلجه‌ها استفاده می‌شود. دکمه‌ی L نیز برای نشانه‌گیری دقیق‌تر و ضربه زدن با اسلحه و دکمه‌ی R برای شلیک کردن و برای پرش به کار می‌رود. در آن واحد می‌توانید 2 اسلحه با خود حمل کنید. که یکی از آن‌ها سلاح اصلی شماست و دیگری سلاحی کوچک‌تر مثل Colt. هم‌چنین هم‌راه با اسلحه‌ها، توانایی حمل نارنجک هم دارید. در بازی سلاح های متنوعی وجود دارد. مثل:

BAR - M1 - Grenade - Enfiled - Rifle - Shotgun - Bazooka - MP40 - StG44 - Karabiner - Geweher Rifle - Panzerschreck - Thompson.

 



گرافیک بازی نیز تقریبا در سطحی خوب و قابل قبول قرار دارد. و در هنگام نبرد نیز با مشکل افت فریم‌ها مواجه نخواهید شد. برای منظره‌های اطراف به اندازه‌ای کار شده که نشان دهنده‌ی یک جنگ واقعی هستند. اسلحه‌های موجود در بازی هم خوب طراحی شده‌اند. با این حال گرافیک بازی بدون اشکال هم نیست و یکی از اشکالات آن طراحی اندام و حرکت‌های کاراکتر‌ها است. هوش مصنوعی کار شده در بازی هم در سطحی متوسط قرار دارد.

صداگذاری بازی عالیست. افکت‌های صوتی فوق‌العاده هستند که در هنگام جنگیدن و تیراندازی جذابیت بازی را دو چندان می‌کنند. موزیک‌های متن هم خوب و هماهنگ با فضای بازی ساخته شده‌اند. یکی دیگر از نکات قوت صداگذاری بازی، وقتی به چشم می‌آید که بمبی در نزدیکی شما منفجر شود. در این صورت به جای شنیدن صداهای اطراف خود، صدایی ممتد و گوش‌خراش می‌شنوید و موج انفجار، شما را می‌برد تا ساحل کَر شدن.


به طور متوسط حدود شش تا هفت ساعت برای به اتمام رساندن بازی زمان لازم است. که زمانی کوتاه است و یکی از نقاط ضعف بازی به حساب می‌آید. در انتهای هر ماموریت، بسته به میزان موفقیتی که کسب کرده‌اید، مدال‌های طلا و نقره و برنز دریافت خواهید کرد. سطح بازی هم سه‌تا است: آسان، معمولی، سخت. (Hero,Veteran,Green)

Medal of Honor: Heroes بازی خوبی است. نکات قوتش به ضعف‌هاش می‌چربد. به شما پیش‌نهاد می‌کنیم تا آن را امتحان کنید. حتی اگر با کنترل آن روی PSP مشکل دارید، با گذاشتن کمی وقت و انجام کمی تمرین، به آن عادت خواهید کرد و از آن لذت خواهید برد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد